Glavni zadatak ovog rada je animacija kretanja kukaca u programskom alatu Blender. Rad se sastoji od pet poglavlja, kroz koja citatelju pokuava objasniti ostvarenje glavnog zadatka. Prvo poglavlje se bavi animacijom opcenito. Prolazi kroz razvoj animacije, te objanjava razdiobu animacije na tradicionalnu i racunalnu. Kako je racunalna animacija i glavni zadatak ovog rada, drugo se poglavlje bavi racunalnom animacijom, te njenim glavnim principima. U trecem se poglavlju bavimo jednim od principa racunalne animacije, hijerarhijskim kinematickim lancima. Nacin funkcioniranja i razdioba kinematickih lanaca takoder su objanjeni u ovom poglavlju. U cetvrtom poglavlju citatelju se ukratko govori o važnijim alatima za animaciju i racunalnu grafiku. Finalno, u petom poglavlju, citatelja se postepeno provodi kroz nacin izrade jednostavnog modela, te oživljavanje istog kroz jednostavnu animaciju. Izrada se obavlja u programskom alatu Blender, na primjeru animacije hoda pauka.
Abstract
Main problem explained in this work is animating a bug's walk in 3D modeling software Blender. Work is composed of five chapters, which are trying to explain this problem to reader. First chapter is mainly occupied in animation itself. Explains expansion of animation and it's main divisions, traditional and computer animation. Second chapter is about computer animation, which is the main interest in this seminar. Third chapter is occupied in one of the main principles of computer animation, kinematic chains. In fourth chaper reader is briefly reffered in today's most popular graphic and animating software. Finally, fifth chapter is ridged as a kind of tutorial. Reader is step-by-step driven through the procedure of creating a primitive animation.
|