Glavni zadatak ovog rada je animacija kretanja kukaca u programskom alatu Blender. Prvo pitanje koje se postavlja jest: to uopce znaci rijec animacija? Možda odgovor možemo naci u samom korjenu rijeci: animacija dolazi od latinske rijeci animare , to znaci oživjeti. Uistinu, animirati i znaci pokrenuti neto, to se samo po sebi ne pomice. U naem kontekstu, shvatit cemo ovaj pojam kao oživjeti racunalne modele. O animaciji cemo govoriti u prvom poglavlju ovog rada. Logicno pitanje koje citatelj dalje postavlja jest: to su to modeli i to oni predstavljaju u racunalnom svijetu? Pa, ukratko, oni predstavljaju dvodimenzionalni, odnosno trodimenzionalni prikaz nekog realnog objekta. Medutim, kako se ostvaruju ovi modeli? Ovi i njima slicni problemi objanjeni su u drugom, odnosno trecem poglavlju ovog rada. Zadatak rada je izrada animacije u programskom alatu Blender. Zato ba Blender, to je to Blender, te njegovo mjesto medu alatima za izradu 3D modela i animacije opisani su u kratkom pregledu spomenutih alata. Zatim dolazimo do zadnjeg, ali nipoto poslijednjeg poglavlja u kojem je opisan proces izrade jedne animacije kretanja kukaca. Kao reprezentativni primjer kukaca uzet je pauk, te se citatelju korak po korak objanjava dolazak do finalnog produkta animacije.
Ideja ovog rada je okvirno upoznavanje citatelja s principima animacije, njihovoj ulozi u novije doba, te, na primjeru animacije kretanja pauka, približavanje samog programskog ostvarenja spomenutog problema. |