Animirane kinematičke strukture

Završni rad br. 1257
Kristijan Šimunić Ak. god 2009/2010
Mentor: prof.dr.sc. Željka Mihajlović

Zaključak

Stvaranje 3D animacije tehnikom skeletalnog animiranja iziskuje puno vremena i rada. Najveći dio vremena potreban je za stvaranje samog modela. Vrijeme potrebno za njegovo stvaranje se povećava ukoliko se pazi na svaki detalj kako bi bio što bolji, realniji. Također sama animacija tj. stvaranje poza i njihovo mijenjanje tokom vremena traži dosta posvećenosti i puno iskustva. Uvijek je prisutan osjećaj da treba unijeti neke promjene jer određeni pokret nije dovoljno realan. Kod animacije postoji mnogo trikova i dodatnih alata, koji nisu napomenuti u ovome radu jer nadilaze njegov zadatak, koji dodaju razne efekte animaciji, a uče se kroz nekoliko godina profesionalnim bavljenjem stvaranja animacije. U ovome radu nismo se bavili dodavanjem tekstura i njihovim stvaranjem, niti stvaranjem svijeta, tj. okoline, podešavanjem svijetlosti i ostalih sitnica koje itekako imaju utjecaja na konačnu animaciju kako bi ona bila što bolja i realnija.

Blender iako ne baš intuitivnog sučelja je vrlo moćan alat za stvaranje 3D modela i računalne animacije, a k tome je i besplatan. Naravno postoji još dosta stvari koje mu nedostaju da bi bio ravnopravan, ako ne i bolji od komercijalnih alternativa, međutim s obzirom na zajednicu koja stoji iza njega i brzinu razvijanja neće dugo još tako ostati.