Uvod

Virtualna okruženja u računalnoj grafici nalaze sve više primjena. Virtualne scene se koriste u mnogo područja počevši od računalnih igara preko simulatora za obuku pilota do sustava za liječenje psiholoških poremećaja. Interaktivno upravljanje sadržajem scene svoje primjene nalazi baš u liječenju psiholoških poremećaja kao što su fobije, PTSP i mnogi drugi. Virtualna okruženja i scene su se u svojim počecima sastojala od statičkih objekata i okolina kroz koje se korisnik može kretati. Danas virtualna okruženja uključuju i pomične dinmičke objekte te objekte s kojima korisnik moće interaktivno reagirati ili razgovarati. Najnoviji ovakav sadržaj je interaktivno upravljanje sadržajem scene kod kojeg scenom upravlja instruktor ili terapeut, a pacijent ili učenik sudjeluje u toj sceni i reagira na objekte i pobude koje instruktor stavlja u scenu preko svog sučelja. Cilj ovog rada je prikazati način ostvarivanja interaktivnog upravljanja sadržajem scene te pokazati moguće koristi koje takvo upravljanje može donijeti. Za potrebe rada izrađena je aplikacija koja prikazuje virtualnu scenu kojom se može interaktivno upravljati.