Sažetak

Modeliranje i simulacija mekih objekata sustavom masa i opruga

Ovaj rad opisuje način kreiranja i simulacije prikaza modela mekih objekata u stvarnom vremenu. Na početku je opisan i definiran fizikalni model sustava čestica povezanih oprugama. Sustav čestica se tada pakira u kocke kao građevne jedinice volumena kojima se izgrađuje fizikalna struktura. Izgrađena fizikalna struktura se zatim modelira kako bi opisivala oblik dinamički učitanog krutog objekta. Građevne kocke modelirane fizikalne strukture se tada povezuju sa vrhovima mekog objekta kako bi deformacija fizikalne strukture utjecala i na deformaciju njegove površine.

Nakon kreiranja modela mekog objekta prelazi se na opis njegove reprezentacije i simulacije. Predstavljena je implementacije programa i njegovo korisničko sučelje. Kroz korisničko sučelje omogućena je manipulacija parametara mekog objekta i simulacija djelovanja vanjske sile nad njime. Zadnji dio rada daje pregled performansi i mogućnosti buduće nadogradnje. 

Ključne riječi: simulacija modela mekih objekata, sustav čestica povezanih oprugama, metoda selektiranje, volumna tekstura

Abstract

Modeling and simulating soft body objects using spring mass system

This paper describes creation and simulation of soft body objects in real time. In the first part of paper physical model is introduced through the spring-mass system. Spring-mass system is then represented with cubes as construction units of physical structure. Built physical structure is then modeled to describe a form of rigid object. Construction cubes of physical structure are then connected with object vertices so that deformation of physical structure affects deformation of its surface.

Next step is description of soft body object representation and simulation. Afterwards paper summarizes program implementation and user interface. The user interface enables manipulation of soft body parameters and simulation of outside force acting upon it. The last part of this paper provides an overview of performances and possibilities for future updates.

Key words: soft body simulation, spring mass system, selection method, volume texture.