Sažetak

Ovaj rad se bavi problematikom animiranja likova kinematičkim postupcima. Kinematika je jedan od glavnih alata za animaciju ljudske figure zbog svoje mogudnosti realnog animiranja pokreta čovjeka. Fizikalno utemeljena, kinematika pruža visoki realizam animacije uz relativno malo korištenje računalnih resursa. Zbog činjenice da se cijela animacija može bez vedih problema izvoditi u stvarnom vremenu, principi kinematike imaju široku primjenu u području računalne grafike. Osim grafike, principi kinematike se intenzivno koriste i u robotici pri modeliranju kretanja robota i robotskih ruku. U radu su obrađene dvije vrste kinematike, direktna i inverzna. Naglasak je stavljen na inverznu s obzirom na to da nudi bolje mogudnosti za animaciju od direktne. Navedeni su glavni algoritmi te predstavljene njihove prednosti i nedostaci. Osim kinematikom, rad se bavi i tehnologijama dopunjene stvarnosti. Izabrana je jedna od trenutno najperspektivnijih i brzorastudih tehnologija zbog svoje sve vede primjene u praksi. Sa širokim rasponom primjena od oglašivačke industrije do vojne industrije, dopunjena stvarnost se nudi kao potpuna zamjena virtualnoj stvarnosti u nekim područjima. Zbog toga je izabrana kao zamjena virtualnoj stvarnosti u ovom projektu.

 
Design downloaded from free website templates.