Uvod

Jednadžbe gibanja koje upravljaju kretanjem fluida zovu se Navier-Stokes-ove jednadžbe. U računalnoj animaciji postoji bogata povijest rješavanja tih jednadžbi a ovo poglavlje će pokušati ostvariti tradicionalne ciljeve snabdijevanja čitatelja sa svim potrebnim informacijama da napravi vlastiti simulator fluida. Prilikom pisanja simulatora fluida programer mora donijeti mnoge odluke, te odluke tiču se jednostavnosti objašnjenja, primjene i popularnosti u računalnoj literaturi. Ovaj rad opisuje jedinstvenu primjenu simulatora fluida, posebno MAC metodu sa projekcijama tlaka uz primjenu nestlačivosti, kao i metodu za simuliranje međudjelovanja između krutih tijela i fluida nazvanu Kruti fluidi. Seminar počinje opisima jednadžbi koje upravljaju kretanjem fluida, a zatim opisuje jedan način da se te jednadžbe odjele tako da ih se može rješavati na zasebnoj računalnoj domeni. Slijedeći korak je metoda Krutih fluida koja je dobila svoj naziv iz načina na koji su predstavljena kruta tijela. Naime kruta tijela su predstavljena Navier-Stokes-ovim jednadžbama uz odgovarajuća ograničenja kako bi dobiveni rezultati odgovarali dinamici krutih tijela.

Milan Vukušić, Rujan 2007.
RAČUNALNA GRAFIKA    ::    ZEMRIS    ::    FER