Prikaz reljefnih struktura uz efekt paralakse praćenjem zrake pogleda

Tehnika preslikavanja uz efekt paralakse ima mnogo nedostataka kao što su nemogućnost samozatamnjenja i pojava slijevanja koordinata teksture. Razlog tome jest što je tehnika samo gruba aproksimacija i time računanje odmaka nije nikad točno. Poboljšanje toga bi bilo da se točnije računa odmak odnosno da se točnije računa sjecište vektora pogleda i dubinske karakteristike.

Tehnika preslikavanja uz efekt paralakse praćenjem zrake pogleda jest upravo to. Temelji se na iterativnom traženju sjecišta. Unutar toga razlikujemo više pristupa. Jedan od pristupa jest reljefno preslikavanje. Unutar ovog poglavlja dan je opis tehnike i njene implementacije u stvarnom vremenu praćenjem zrake pogleda. Druge tehnike kao što su preslikavanje prekrivanja uslijed paralakse (engl. parallax occlusion mapping), ili preslikavanje strminom uz efekt paralakse (engl. steep parallax mapping) imaju sličan pristup kao reljefno preslikavanje samo što se razlikuju u načinu određivanja sjecišta. Na kraju samog poglavlja je dan jedan od algoritama optimizacije reljefnog preslikavanja.

Galerija Slika

Reljefno preslikavanje teksture daje efekt paralakse uzrokovan pogledom i kretanjem na način da deformira (engl. pre-warp) teksturu prije samog preslikavanja na površinu. Kao ulaz u algoritam imamo dubinsku karakteristiku slike i vektor pogleda. Pred-deformacija je odgovorna za rješavanje problema vidljivosti i popunjavanje praznina. Izlazna slika se koristi kao ulaz u preslikavanje teksture koje će napraviti potrebne operacije i proizvesti krajnju sliku

Ostale mogućnosti reljefnog preslikavanja

Jedna jako dobra tehnika za obradu modela pomoću reljefnog preslikavanja teksture je reljefno preslikavanje teksture gdje se dubinska karakteristika zadaje u dvije faze. U tom slučaju imamo zadane dvije dubinske karakteristike. Kada imamo samo jednu reljefnu teksturu nemamo dovoljno informacija kako bi mogli u potpunosti modelirati cijeli objekt. Tada ne postoji informacija "što leži iza". Kako bi mogli opisat u potpunosti objekt definiramo dodatnu dubinsku karakteristiku koja će sadržavati dubine stražnje strane objekta. Točka je unutar objekta ako:

dubina prednje strane <= dubina točke koja se obraduje <= dubina stražnje strane