Nefotorealistični
prikaz objekta

diplomski rad br. 1819
Ante Radman, studeni 2009.    FER

Sažetak

Rad ostvaruje prikaz proizvoljnog trodimenzionalnog poligonalnog modela nefotorealističnom tehnikom zasnovanom na korištenju tekstura organiziranih u tonske mape. Izvedeno je oponašanje više tradicionalnih tehnika crtanja potezima i oslikavanjem površine točkama. Ostvaren je jedan od uobičajenih matematičkih modela ispitivanja zakrivljenosti površine te model prilagodbe tekstura za što sugestivnije predstavljanje oblika te prostornu i vremensku koherentnost prikaza, uz dodatnu analizu za prikaz tijela pravokutnih oblika. Konačno rješenje optimizirano je vlastitim programiranjem jedinica za sjenčanje.

Ključne riječi: nefotorealistični prikaz, teksture, crtanje, rezbarenje, trodimenzionalni model

 

Abstract

This paper describes an implementation of a non-photorealistic rendering scheme using a collection of images called a tonal art map, intended for use on arbitrary three-dimensional meshes. Some traditional techniques of hatching and stippling have been shown. One of the common curvature analysis models has been implemented, as well as a model for adaptation of textures to the shape in a suggestive manner, with special attention on rectangular forms analysis. Resulting solution has been further optimized by custom shader programming.

Keywords: non-photorealistic rendering, textures, hatching, stippling, three-dimensional mesh