Uvod
Graf scene je podatkovna struktura koja ima veliku primjenu u današnjim programima za grafiku i 3D modeliranje. Također je zastupljen u mnogim računalnim igrama. AutoCAD, Adobe Illustrator, Acrobat 3D, CorelDRAW, OpenSceneGraph i OpenSG su samo neki od programa koji koriste graf scene i tu se jasno vidi njegova opće prihvaćena upotreba i svojevrstan standard kada pričamo o strukturi virtualnih scena.
Vječita borba vodi se između sklopovskih mogućnosti i kompleksnosti virtualnih prostora. Svako poboljšanje sklopovske opreme prati želja za što detaljnijom scenom s objektima od pregršt poligona radi veće uvjerljivosti virtualnog prostora. Iz tog razloga postoje algoritmi za optimizaciju iscrtavnja. To su algoritmi koji ”traže” vidljive poligone odnosno određuju nevidljive poligone. Njihov cilj je ubrzanje iscrtavanja, dok scena ostaje jednako impresivna. Jednadžba je jednostavna - što manje poligona pošaljemo u grafički protočni sustav, veća je brzina iscrtavanja (engl. FPS – frames per second).