Miran Brajša

miran.brajsa@fer.hr

Seminar iz računalne grafike

DOT3 Preslikavanje izbočina

Preslikavanje izbočina

Što je preslikavanje izbočina?

 Preslikavanje izbočina je tehnika koja se koristi kako bi nekom 3D objektu ( tijelu ) dodali mnogo više detalja, bez povećavanja broja njegovih poligona. Kvrge (eng. bumps ) odnosno izobličenja na ravnoj površini dobivaju se izmjenom jednadžbi osvjetljenja te iste površine, odnosno posupkom preslikavanja tijela na teksturu s relativnim pomakom u odnosu na izvor svjetlosti, dobivamo dojam kako je osjenčanost tijela na detaljnijoj razini zapravo posljedica njegove detaljnije izrade.

  

Što je mapa izbočina?

 Mapa izbočina je tekstura koja sadrži informacije o reljefu, koje će biti iskorištene kod iscrtavanja 3D modela. Te informacije mogu biti zapisane na više načina. Najčešće tekstura predstavlja reljefnu odnosno visinsku mapu, na temelju koje se izračunava relativni pomak u odnosu na izvor svjetlosti. Takva mapa sprema se u crno-bijelom formatu kako RGB vrijednosti predstavljaju normalu određene točke. Na posljetku, konačan izgled modela dobijemo spajanjem osnovne i izbočene teksture, a drugačiji je za različite položaje izvora svjetlosti. Slika 1. prikazuje izgled površine modela sa i bez korištenja preslikavanja izbočina.

 

Slika 1: Izgled površine modela