Što je preslikavanje izbočina?
Preslikavanje
izbočina je tehnika koja se koristi kako bi nekom 3D objektu ( tijelu
) dodali mnogo više detalja, bez povećavanja broja njegovih poligona.
Kvrge (eng. bumps ) odnosno izobličenja na ravnoj
površini dobivaju se izmjenom jednadžbi osvjetljenja te iste površine,
odnosno posupkom preslikavanja tijela na teksturu s relativnim pomakom
u odnosu na izvor svjetlosti, dobivamo dojam kako je osjenčanost tijela
na detaljnijoj razini zapravo posljedica njegove detaljnije izrade.
Što je mapa izbočina?
Mapa
izbočina je tekstura koja sadrži informacije o reljefu, koje će
biti iskorištene kod iscrtavanja 3D modela. Te informacije mogu biti
zapisane na više načina. Najčešće tekstura predstavlja reljefnu odnosno
visinsku mapu, na temelju koje se izračunava relativni pomak u odnosu
na izvor svjetlosti. Takva mapa sprema se u crno-bijelom formatu kako
RGB vrijednosti predstavljaju normalu određene točke. Na posljetku,
konačan izgled modela dobijemo spajanjem osnovne i izbočene teksture,
a drugačiji je za različite položaje izvora svjetlosti. Slika 1. prikazuje
izgled površine modela sa i bez korištenja preslikavanja izbočina.
Slika 1: Izgled površine modela
|