Simulacija umjetnog života

Autor: Zvonimir Fras

O Umjetnom Životu

Pojam umjetnog života (engl. Artificial Life - ALife) odnosi se na tehnike koje pokušavaju stvoriti/simulirati žive organizme i stvorenja pomoću računala. U početku zamišljen s ciljem stvaranja bioloških fenomena pomoću računala, umjetni život danas uključuje i simulacije ponašajnih procesa koji nastaju kao rezultat svijesti i emocija.

Postoji neodvojiva veza između umjetne inteligencije i umjetnog života. Tradicionalni sustavi umjetnog života (strojevi stanja, sustavi planiranja i tako dalje) određuju ponašanje na eksplicitan način. Tek kad pojačamo ove statičke sustave heuristikom, umjetni život počinje zamjenjivati umjetnu inteligenciju. To rezultira rješenjima koja obično nije moguće postići čistim tehnikama umjetne inteligencije poput onih koje se koriste u računalnim igrama. Zbog toga je umjetni život važan i koristan pristup razvoju umjetne inteligencije.

O Projektu

Simulirani život odvija se u fizičkom svijetu, koji se ponaša prema ograničenjima i pravilima koja poznajemo. Osim fizičkih pravila, modelirana su i živa bića koja žive u tom svijetu, njihovi nagoni i ponašanje. Na kraju, sve je uklopljeno u sustav koji možemo nadzirati i vidjeti grafički prikazan.

OpenGL Box2D Qt

program window explained

Brzi Start

Nakon pokretanja programa, potrebna su samo tri osnovna koraka do pokretanja simulacije.

  1. U okviru označenom plavom bojom na slici iznad podesiti veličinu svijeta i stvoriti ga pritiskom na tipku Create
  2. U okviru označenom zelenom bojom, podesiti parametre i stvoriti željeni broj bića željene vrste.
    Opcionalno: Izabrati datoteku za statistiku u okviru pod brojem 5
  3. U crvenom okviru sa slike pritisnuti tipku Start Simulation

Kako kontaktirati Zvonimira

Pošaljite email ili se javite preko nekog od linkova ispod :)