Cilj
programskog zadatka je iz rasterske slike dobiti 3D model i
prikazati ga na zaslonu. Za izradu vektorskog modela iz
rasterske slike koristi se program Inkscape. Za izradu 3D
modela iz vektorskog, koristi se program za modeliranje po imenu
Blender. Za prikaz 3D modela na zaslonu koristi se biblioteka
funkcija za baratanje s 3D scenom po imenu OGRE.
Inkscape
Inkscape
je programski alat otvorenog koda namijenjen za izradu 2D
vektorskih crteža. Njegove mogućnosti su usporedive s puno
popularnijim komercijalnim programskim alatima kao što su
npr. Illustrator, FreeHand, CorelDraw i Xara X.

Slika
10: Prikaz Lindenmayer-ovih (L) sustava u Inkscape-u.
Blender
Blender
je programski alat otvorenog koda namijenjen za izradu 3D
modela. Nastao je kao komercijalni projekt, ali je neprofitna
organizacija posvećena Blender-u 2002. godine otkupila
licencu. Njegove mogućnosti u nekim segmentima premašuju
mogućnosti sličnih komercijalnih programa (koristi Python).

Slika
11: Blender s modelom scene, grafom scene i vrijednostima
materijala
OGRE
OGRE
je biblioteka funkcija otvorenog koda namijenjena za iscrtavanje
i interakciju s 3D scenom. Podržava DirectX i OpenGL. Na
slici se vidi filter oFusion za 3D Studio Max koji u pozadini
koristi OGRE.

Slika
12: oFusion dodatak za 3D Studio Max koji u pozadini koristi
OGRE.
Prvi
korak
U
prvom koraku se pomoću rasterske slike izrađuje vektorski
model.

Slika
13: Logo FER-a u vektorskom obliku sa slikom kao predloškom.

Slika
14: Most u vektorskom obliku.
Drugi
korak
U
drugom koraku se pomoću vektorskog modela izrađuje 3D model.

Slika
15: Logo FER-a pretvoren u 3D objekt.

Slika
16: Most pretvoren u 3D objekt.
Treći
korak
U
ovom koraku se model pomoću OGRE-a prikazuje na zaslonu.

Slika
17: Scena s logom FER-a.

Slika
18: Scena s mostom.
|