Opis rada
U ovom radu pokušano je obuhvatiti nekoliko načina generiranja i prikazivanja
3D terena. Od metoda generiranja visinskih mapa dojam najveće uporabivosti pokazala je
fraktalna metoda generiranja terena zbog jednostavnosti, brzine i rezultata.
Teksturiranje velikih terena je problematično zbog količine podataka potrebnih
za dobivanje detalja na terenu. Obično se koristi više manjih tekstura koje služe kao
predlošci za miješanje u jednu teksturu za vrijeme izvođenja programa (miješanje tekstura)
ili prije pokretanja programa (proceduralno generiranje tekstura). Sjene terenu daju dubinu
i jako često se simuliraju lijepljenjem unaprijed izračunate mape sjene na teren. Volumne
sjene se izbjegavaju kod prikazivanja terena.
Postoji mnogo ideja na koji način prikazati visinsku mapu u obliku 3D terena
pomoću zadovoljavajuće razine detalja. Izdvojio bih ROAM i geometrijsko MIP
preslikavanje kao dvije svojevrsne krajnosti u pristupima problemu. ROAM dinamički
određuje razinu detalja potrebnu na određenom prostoru, dok se geometrijski MIP isječci
mogu stvoriti unaprijed s manje proračuna, ali i lošijom distribucijom vrhova.
|