ZAVRŠNI RAD br. 221
Dario Filipović, lipanj 2008.

Generiranje i prikaz terena










Opis rada

U ovom radu pokušano je obuhvatiti nekoliko načina generiranja i prikazivanja 3D terena. Od metoda generiranja visinskih mapa dojam najveće uporabivosti pokazala je fraktalna metoda generiranja terena zbog jednostavnosti, brzine i rezultata.

Teksturiranje velikih terena je problematično zbog količine podataka potrebnih za dobivanje detalja na terenu. Obično se koristi više manjih tekstura koje služe kao predlošci za miješanje u jednu teksturu za vrijeme izvođenja programa (miješanje tekstura) ili prije pokretanja programa (proceduralno generiranje tekstura). Sjene terenu daju dubinu i jako često se simuliraju lijepljenjem unaprijed izračunate mape sjene na teren. Volumne sjene se izbjegavaju kod prikazivanja terena.

Postoji mnogo ideja na koji način prikazati visinsku mapu u obliku 3D terena pomoću zadovoljavajuće razine detalja. Izdvojio bih ROAM i geometrijsko MIP preslikavanje kao dvije svojevrsne krajnosti u pristupima problemu. ROAM dinamički određuje razinu detalja potrebnu na određenom prostoru, dok se geometrijski MIP isječci mogu stvoriti unaprijed s manje proračuna, ali i lošijom distribucijom vrhova.