Sažetak



Najmoćnija i najjednostavnija metoda za generiranje modela drveća su Lindenmayerovi sustavi ili L-sustavi. Oni su podskup formalnih gramatika i zasnivaju se na paralelnoj primjeni što je više moguće produkcijskih pravila odjednom. Izmislio ih je Aristid Lindenmayer i do danas su se razvili u vrlo jak alat za generiranje modela biljaka i simulaciju njihova rasta. U ovom radu načinjena je programska implementacija generatora modela drveća koji koristi jednostavne determinističke i kontekstno neovisne L-sustave za generiranje modela drveća. Umjesto direktnog rada na nizovima znakova L-sustava generator je implementiran rekurzivnim pozivima metode za crtanje.







Abstract



The most powerful and easiest method for generating 3D models of trees are Lindenmayer systems or L-systems. They are a variant of formal grammar and are based on parallel string rewriting system. They were invented by Aristid Lindenmayer and have since grown into a powerful tool for generating plant models and simulating their growth. The implementation of L-systems in a tree model generator described in this thesis generates and displays a 3D model generated from one of the three deterministic and context-free L-systems that were implemented. Instead of implementing a string rewriting system, the model generator implements recursive calls of the method for drawing models.