Pitanja koja prate video predavanja:

  • Zašto preslikavamo teksture na 3D objekte? Što time postižemo?
  • Gdje se vrijednost teksture uvrštava u Phongov model osvjetljavanja?
  • Postupak preslikavanja teksture

    1. Koju informaciju moramo pridijeliti svakom vrhu poligona kako bismo ga povezali s teksturom?
    2. Hoće li veličina piksela iscrtane slike uvijek biti jednaka veličini teksela mape teksture? Prisjetite se da se piksel prvo projicira na površinu objekta, a potom u mapu teksture.
    3. Zašto nije dovoljno naivno uzeti samo onaj teksel koji se nalazi u središtu projiciranog piksela?
    4. Što znači da je tekstura uzorkovana anisotropno?
    5. Koja su dva pristupa uzorkovanju teksture koja ublažavaju problem preskakanja teksela?
    6. Koji problem rješavamo uporabom mip-mapa?
    7. Koji je postupak sjenčanja osjetljiv na T-spojeve?
    8. Kako možemo prepoznati da tekstura nije perspektivno ispravno preslikana?
    9. Nabrojite barem tri metode antialiasinga i po čemu se razlikuju.
    10. Kako se tekstura preslikava na parametarsku krpicu?
    11. Za vježbu:

    Preslikavanje teksture na mrežu poligona

    1. Kako se atlas tekstura preslikava na poligonalnu mrežu?
    2. Kako se određuju UV koordinate projekcijskih tekstura? Koji problem rješavaju? Koji je nedostatak ovog postupka?
    3. Navedite bar četiri pristupa projiciranju tekstura.
    4. Za vježbu:

    Preslikavanje okoliša

    1. Što postižemo nebom scene (skybox)?
    2. Kako se mapa kocke (cubemap) preslikava na sferu neba scene?
    3. Za što se može koristiti?
    4. O kojem vektoru ovisi koji će se teksel uzorkovati iz neba scene?
    5. Za vježbu:

    Proceduralne teksture (hiperteksture)

    1. Kako su definirane hiperteksture?
    2. Zašto se nazivaju proceduralnim?
    3. Što postižemo volumetrijskim teksturama?
    4. Kako se mogu postići varijacije u hiperteksturama?
    5. Moraju li biti statične?
    6. Za vježbu:

    Teksture posebne namjene

    1. Što postižemo mapama svjetla?
    2. Što je metoda ploča za plakate (billboards)?
    3. Što se postiže biomskim teksturama?
    4. Što postižemo stapanjem tekstura uz prozirnost (alpha blending)?
    5. Kako se kombiniranje tekstura (texture splatting) razlikuje od stapanja tekstura? Kada se koristi?
    6. Za vježbu: