![]() |
|
Uvod |
Uvod U slijedećim poglavljima pozabavit ćemo se izrazima lica i njihovim preobrazbama u trodimenzionalnom prostoru. Problematika 3D prikaza lica i animacija modela je zastupljena u mnogim radovima, od kojih su sigurno najatraktivniji oni koji se bave kloniranjem izraza lica. Kloniranje izraza lica je metoda koja preslikava izraz lica s izvorinog modela na ciljni, pri čemu modeli imaju bitno različitu topologiju i oblik. Ovaj rad je na neki način nastavak kloniranja u smislu da moe sluiti za fine korekcije rezultata dobivenih kloniranjem izraza. Takvi radovi jo nisu zastupljeni u većoj mjeri. Prema mojim saznanjima trenutno postoji jedan takav rad od skupine autora sa Washingtonskog Sveučilita [1] i taj rad će posluiti kao referenca s kojom ćemo uspoređivati dobivene rezultate.
Kao to
je već spomenuto kombinacija kloniranja lica i preobrazbe izraza lica
svoje mjesto moe naći u filmskoj industriji i to ne samo u animiranim
filmovima. Igrani filmovi sve vie prestaju biti "igrani"
i u njih se uvode računalno generirani likovi, scene i slično. Naravno
to se deava zbog stalnog razvitka računalno generiranih likova zbog
čega, naravno, i tehnologija pojeftinjuje.
Cilj rada Glavni cilj
ovog rada je konstruiranje izraza lica kombiniranjem već postojećih izraza,
te generiranje kontinuiranih i realističnih prijelaza između različitih
izraza lica. Taj cilj se postiže preobražajem (engl. morphing) između
odgovarajućih modela lica. |