H.I.T.R.O.
Utrka u svemiru igara
PROJEKT

O projektu

Projekt je rađen u sklopu redovnog studija Računarstvo na Fakultetu elektrotehnike i računarstva u Zagrebu. Sudjelovali su studenti pod vodstvom mentorice prof.dr.sc. Željke Mihajlović, čija je projektna tema Računalna grafika i animacija. Cilj projekta bio je napraviti proizvod u kojem se objedinjuju programske i dizajnerske vještine ili želje za učenjem vještina sa ovog područja računarstva.

Programske vještine

Projekt je izrađen programskim jezikom C, koristeći grafički sustav DirectX 9.0. tj. njegovu razvojnu inačicu DirectX SDK Nov07 . Za razvoj programske potpore korišten je Mirosoft Visual studio 2005 i 2008. Sav kod dijeljen je preko SVN repozitorija assembla.

Izrađen je pogon čije su dvije osnovne funkcije računanje grafike i fizike, a kao zasebnu komponentu potrebno je promatrati i interakciju sa korisnikom preko tipkovnice i miša. Grafička računanja podrazumijevaju učitavanje objekata, vršenje transformacija nad njima i pozicioniranje u prostoru u ovisnosti o igraču i parametrima okruženja. Nadalje, grafički podsustav učitane teksture pridružuje objektima, određuje osvjetljenje i boje pojedinih piksela te ih iscrtava na ekran. Fizički pogon prati granice i pozicije objekata zbog praćenja kolizije i njenog razrješavanja, računa pomak objekta s obzirom na željeno ubrzanje ili usporavanje te neke detalje oko kretanja letjelica u svemiru.

Dizajnerske vještine

Dizajn igre je podijeljen na razvoj koncepta igre, modeliranje objekata i razvoj sučelja. Razvoj koncepta ovisio je u velikoj mjeri o mašti svih članova tima i rezultirao je zanimljivom idejom utrke u svemiru igara. Taj koncept poslužio je kao dobra motivacija za izradu raznih modela kojih je za igru napravljeno oko 50, dok je (zasad) korišteno oko 20. Slike nekih modela pogledajte u galeriji. Izbornik igre inspiriran je nekim prethodnim igrama svemirskog okruženja, a crtan je samo pomoću ravnih linija. Elementi izbornika poput gumba i slova mijenjaju se ovisno o poziciji miša na ekranu dok je ostatak pozadine statičan.

Za potrebe dizajna korišteni su programski alati Blender za modeliranje 3D objekata, Paint.NET za crtanje elementa izbornika te Notepad++ za izradu web-a projekta.

 
Fakultet elektrotehnike i računarstva - Projekti računalne grafike
Creative Commons License
2009./2010. Design by Mikuš