Uvod
Simulacija deformabilnih modela temeljenih na fizikalnim zakonitostima viÅ¡e se od dva desetljeÄa pojavljuje u raÄunalnoj grafici.
To interdisciplinarno polje kombinira Newtonovsku dinamiku, numeriÄku matematiku, diferencijalne izraÄune, raÄunarsku znanost i mnoge
druge kako bi se dobili Å¡to precizniji izraÄuni i Å¡to bolje simulacije. Polje je zanimljivo zbog svoje primjene u raznim granama industrije
poput automobilske, filmske, industrija igara i ostalih. Unutar raÄunalne grafike ovo podruÄje se primjenjuje na modeliranje objekata, simulaciju lomova,
plastiÄnosti, tkanina, fluida, raznih simulacija u stvarnom vremenu i ostalih.
U ovom radu bit Äe predstaljeni model deformabilnog objekta, kao i matematiÄke metode koje se koriste u njegovom modeliranju. Naglasak Äe biti stavljen
na metodu konaÄnih elemenata. Implementacija spomenutih pojmova napravljena je u aplikaciji Deforma u kojoj Äe, uz spomenuti model, biti predstavljeni i
neki od koncepata objektnog dizajna.
![]() |
Slika 1. Simulacija kapanja deformabilne tvari. |