Uvod
Simulacija deformabilnih modela temeljenih na fizikalnim zakonitostima viÅ¡e se od dva desetljeÄa pojavljuje u raÄunalnoj grafici. 
               To interdisciplinarno polje kombinira Newtonovsku dinamiku, numeriÄku matematiku, diferencijalne izraÄune, raÄunarsku znanost i mnoge 
               druge kako bi se dobili Å¡to precizniji izraÄuni i Å¡to bolje simulacije. Polje je zanimljivo zbog svoje primjene u raznim granama industrije 
               poput automobilske, filmske, industrija igara i ostalih. Unutar raÄunalne grafike ovo podruÄje se primjenjuje na modeliranje objekata, simulaciju lomova, 
               plastiÄnosti, tkanina, fluida, raznih simulacija u stvarnom vremenu i ostalih. 
                U ovom radu bit Äe predstaljeni model deformabilnog objekta, kao i matematiÄke metode koje se koriste u njegovom modeliranju. Naglasak Äe biti stavljen 
                na metodu konaÄnih elemenata. Implementacija spomenutih pojmova napravljena je u aplikaciji Deforma u kojoj Äe, uz spomenuti model, biti predstavljeni i
                neki od koncepata objektnog dizajna. 
            
|   | 
| Slika 1. Simulacija kapanja deformabilne tvari. |