Pitanja koja prate video predavanja:
- Zašto uklanjamo skrivene površine objekata u sceni? Kako to utječe na brzinu iscrtavanja?
- Kako biste vizualizirali razliku između prednjih i stažnjih poligona, ako ne želimo uklanjati stražnje poligone?
- Koja su četiri elementa prisutna u postupcima uklanjanja skrivenih linija i površina?
- Kakvi se algoritmi koriste ranije, a kakvi kasnije u protočnom sustavu?
- Navedite barem četiri alternativne primjene spomenutih algoritama.
Geometrijska izračunavanja
- Kako sumom kuteva između poveznica točke i vrhova poligona možemo zaključiti koji je njihov odnos?
- Koju informaciju o prekrivanju dobivamo min-max provjerom? Kako provjeravamo prekrivanje u dvije ili tri dimenzije?
- Kako se zove struktura koja obavija poligon/tijelo pri min-max provjeri? Mora li biti kvadratnog oblika?
- Za vježbu:
- Provjerite sumom kuteva je li točka unutar proizvoljno zadanog konkavnog poligona.
- Za dva proizvoljna peterokuta provjerite postoji li mogućnost prekrivanja min-max provjerom.
- Provjerite i za dva tetraedra.
- Definirajte zraku (usmjereni pravac) koja prolazi centroidima peterokuta. Za koji skup početnih točaka će zraka najprije presjeći prvi peterokut?
Geometrijsko uređivanje
- Kako slikarov algoritam iscrtava scenu?
- Koje su prednosti i nedostatci ovog algoritma?
- Koje scenarije ne može razriješiti?
- Kako radi Watkinsov algoritam?
- Koji problem rješava?
- Kako određujemo raspone uzoraka?
- Kada je pogodan za uporabu?
- Na čemu se temelji Warnockov postupak? Kako radi?
- Kada se ispitni prozor nastavlja, a kada prekida rekurzivno dijeljenje?
- Kojih 5 slučajeva razlikuje?
- Gdje će gustoća podjele prostora biti veća?
- Kako oktalno stablo grupira elemente u sceni? Kada se koristi?
- Koji problem rješava algoritam Cohen-Sutherlanda?
- Što označava pojedini bit u opisniku područja?
- Koja 3 slučaja razlikujemo i koju akciju poduzimamo u svakom?
- Kako znamo koje koordinate točaka linije trebamo izmijeniti?
- Koji je nedostatak ovog algoritma pri odsijecanju linija?
- Može li odsiječeni poligon imati više točaka od izvornog?
- Kako radi algoritam Cyrus-Beck u 2D slučaju?
- Kako određujemo potencijalno ulazna i izlazna sjecišta?
- Ako ih je više, koja sjecišta uzimamo kao konačna?
- Kako znamo da dužina nije vidljiva?
- Što je različito u 3D slučaju?
- Za vježbu:
- Usporedite navedene algoritme prema prednostima i nedostatcima te prostoru djelovanja (geometrijski ili slikovni).
- Proučite minilekcije
Pretraživanje i sortiranje
- Kako gradimo stablo binarne podjele prostora?
- Kako se određuje obilazak stabla pri ispitivanju točke?
- Kako obilazimo BSP stablo prilikom iscrtavanja algoritmom slikara? Što tada predstavljaju čvorovi?
- Kako se BSP stablom rješava problem iscrtavanja probodenih poligona?
- Za vježbu:
- Proizvoljno nacrtajte tlocrt scene i izgradite BSP stablo. Provjerite ispravnost stabla ispitivanjem točaka u sceni.
- Proučite minilekcije
Redukcija broja poligona za iscrtavanje
- Koje su tri spomenute metode za uklanjanje poligona?
- Kako tehnika ćelija i portala smanjuje broj vidljivih poligona?
- Kako tehnika razina složenosti smanjuje broj vidljivih poligona? Kako se razlikuje broj iscrtanih poligona blizu i daleko od promatrača?
- Koji problem rješavaju tehnike poput geomorfa i kontinuiranih razina složenosti?
- Kada nam je koristan logaritamski z-spremnik?
- Za vježbu:
- Koje navedene poligone možemo ukloniti pri iscrtavanju vidljive scene?
- Poligoni kuglice u zatvorenoj kutiji.
- Poligoni kamena iza promatrača.
- Poligoni vozača u automobilu s providnim staklima.
- Poligoni mačka iza zrcala.
- Poligoni kocke leda u staklenoj čaši.
- Zamišljeni poligoni stražnje strane monitora u koji upravo gledate.
- Nacrtajte proizvoljni tlocrt zatvorene scene s više prostorija. Za proizvoljno zadano očište, odredite koje su ćelije aktivne (vidljive) te označite površine koje su vidljive kroz portale.
- Navedite tehnike smanjenje broja vidljivih poligona pogodne za:
- 3D vizualizaciju urbanističkog plana razvoja grada Zadra
- virtualnu šetnju Tehničkim muzejom Nikola Tesla
- simulator za obuku budućih astronauta za rad na Međunarodnoj svemirskoj postaji.