Pitanja koja prate video predavanja:

  1. Zašto je osvjetljavanje važno u 3D scenama?
  2. Koje su tri osnovne podjele modela osvjetljavanja?
  3. Što znači da je neki model osvjetljavanja lokalan ili globalan?
  4. Što znači da je neki model empirijski?
  5. Zašto se simulacija interakcije svjetlosti i površine samo aproksimira modelima osvjetljavanja?
  6. Koji su najčešći oblici izvora svjetlosti?

Phongov model osvjetljavanja

  1. Je li Phongov model lokalan ili globalan?
  2. Što aproksimira ambijentalna komponenta? Kako je definirana?
  3. Koji vizualni učinak dobivamo difuznom komponentom? Kojim je zakonom definirana i kako glasi? Hoće li se izgled površine promijeniti ako pomaknemo očište?
  4. Kako je definirana difuzna komponenta? Zašto kosinus kuta ne smije biti negativan? Između kojih se vektora odabire kut?
  5. Kako fizikalno intenzitet svjetlosti opada s udaljenosti od izvora? Kako se opadanje intenziteta uvrštava u Phongov model?
  6. Kako se stopa opadanja intenziteta može prilagoditi kada scena ne izgleda dovoljno realno?
  7. Kako se boja površine uvrštava u Phongov model?
  8. Koji vizualni učinak dobivamo zrcalnom komponentom? Kako eksponent utječe na izgled materijala?
  9. Kako je definirana zrcalna komponenta? Koja dva vektora definiraju snagu zrcalne komponente?
  10. Zašto se često koristi poluvektor u zrcalnoj komponenti? S kojim drugim vektorom zatvara kut koji se uvrštava u zrcalnu komponentu?
  11. Za vježbu:

Postupci sjenčanja

  1. Gdje se izračunava intenzitet površine pri konstantnom sjenčanju?
  2. Gdje se izračunava intenzitet površine pri Gouradovom sjenčanju?
  3. Kako biste prepoznali Machov vizualni učinak?
  4. Što Phongovo sjenčanje interpolira za razliku od Gouradovog?
  5. Kako inkrementalni oblik sjenčanja ubrzava postupak interpolacije?
  6. Što je anisotropni učinak površine?
  7. Utječu li spomenuti postupci sjenčanja na zaobljenost obruba (siluete) objekta?
  8. Navedite bar tri informacije o sceni koje se pri odgođenom sjenčanju pohranjuju u G-spremnik?
  9. Za vježbu:

Prijelazni modeli osvjetljavanja

  1. Kako se komponente Whittedovog modela razlikuju od Phongovog?
  2. Koji se algoritam iscrtavanja koristi za Whittedov model?
  3. Koje vizualne učinke možemo ostvariti ovim modelima, a prethodnima nismo mogli?
  4. Kako se algoritmom praćenja zrake može umanjiti učinak aliasa? Zašto izbjegavamo raspored zraka po rešetci unutar slikovnog elementa?
  5. Kako se može implementirati odabir objekta mišem u slikovnom prostoru bez bacanja zrake?
  6. Koje smo vizualne efekte površina obuhvatili prijelaznim modelima osvjetljavanja? Navedite barem dva koja još nismo.
  7. Za vježbu: