Pitanja koja prate video predavanja:
- Koji se model osvjetljavanja koristi u postupku isijavanja?
- Što je u distribuciji refleksije različito u odnosu na Phongov model?
- Pod kakvim je upadnim kutevima zrake svjetlosti Phongov model posebno neprecizan?
- Kako se u ovom modelu računa ambijentalna komponenta?
Osnovni pojmovi
- Kako je definiran prostorni kut? Gdje se nalazi infinitezimalna površina dA? Koja je mjerna jedinica?
- Što definira svjetlosni tok (radiant flux)? Koja je radiometrijska mjerna jedinica?
- Što definira isijavanje (radiosity)? Koja je radiometrijska mjerna jedinica? Kako se razlikuje od obasjanosti (irradiance)?
- Što definira sjajnost (radiance)? Koja je radiometrijska mjerna jedinica?
- Što definira intenzitet? Koja je radiometrijska mjerna jedinica?
- Kako analitički opisujemo reflektiranu svjetlost nekog materijala ovisno o upadnom kutu?
- Što znači da je model osvjetljavanja uravnotežen?
- Kako je definiran Goralov model?
- Od koje se dvije vrste doprinosa intenzitetu sastoji?
- Sadrži li Lambertov zakon?
- Kako druge površine u sceni utječu na intenzitet promatrane površine? (Integracija je kontinuirani ekvivalent zbrajanja beskonačno puno elemenata odnosno uzoraka funkcije)
- Za vježbu:
- Nacrtajte 2D verziju prostornog kuta (običan kut) u polukrugu. Zatim uniformno (na istom polarnom razmaku) po površini uzorkujte točke i nacrtajte njima pripadne upadne zrake svjetlosti prema središtu.
- Ograničava li prostorni kut koliko će zraka dospijeti u točku središta?
- Ako zraka dolazi iz nasumičnog smjera, je li vjerojatnost prolaska kroz prostor definiran kutem proporcionalna veličini kuta?
- Kojom mjerom biste opisali:
- karakterističnu “snagu” isijavanja izvora svjetlosti?
- “snagu svjetlosti” po kvadratnom metru modela solarne ploče?
- “snagu svjetlosti” koja pod prostornim kutem upada u točkasti senzor (piksel) kamere?
- “snagu svjetlosti” koja pod prostornim kutem upada u fizikalno baziran senzor (piksel) kamere, koji ima određenu širinu i visinu?
Postupak isijavanja
- Koje dvije vrste opisa scene razlikujemo?
- Zašto je potrebno omeđiti scenu površinama?
- Čemu služi BRDF?
- Što znači da je dvosmjerna (bidirectional)? Nad kojim je smjerovima definirana? Je li Phongova definicija materijala dvosmjerna?
- Zašto je potrebno naglasiti da je distribucija refleksije? Može li zraka svjetlosti drugačije reagirati na površinu objekta? Istražite od čega je BSDF kratica.
- Što znači da je distribucijska funkcija? Koliko iznosi integral proizvoljne distribucijske funkcije? Kako to utječe na uravnoteženost modela osvjetljavanja?
- U kojem obliku možemo efikasno zapisati neku složenu funkciju BRDFa?
- Koji su koraci u postupku isijavanja?
- Što radi umrežavanje scene?
- Kako su aproksimirane površine?
- Kako glasi formula za izračun intenziteta pojedine krpice? Od koje se dvije vrste doprinosa sastoji?
- Kako će konačan rezultat ovisiti o veličini krpica?
- Kako možemo ostvariti balans između kvalitete rezultata i računske zahtjevnosti?
- Što definira faktor utjecaja?
- Kako se doprinosi drugih krpica projiciraju na promatranu krpicu?
- Koliki će biti faktor za krpice koje se međusobno ne vide?
- Kako ovisi o prostornom kutu pod kojim se vide (projiciranoj površini)?
- Uzimaju li se u obzir zrcalni efekti?
- Utječu li krpice međusobno jedna na drugu?
- Kolika je dimenzija matrice faktora utjecaja i refleksivnosti?
- Kako izgleda formula za izračun intenziteta ako odvojimo nepoznanice (difuzne intenzitete krpica) i poznate emisivnosti krpica (površina izvora svjetlosti)?
- Je li definirani sustav jednadžbi nelinearan?
- Za koje izmjene scene ne trebamo obavljati ponovna računanja?
- Kada moramo ponoviti rješavanje sustava jednadžbi?
- Kada moramo ponovno izračunati faktore utjecaja?
- Za vježbu:
- Moramo li umjesto postupka isijavanja koristiti složenije hibridne postupke ako želimo vjerno prikazati:
- curenje boje u sobi s jednim zelenim zidom?
- kaustiku ispod nemirne površine vode?
- metalnu šalicu?
- Što sve moramo izračunati u postupku isijavanja ako se u prethodno izračunatoj sceni sceni stana:
- premjesti krevet?
- promatrač pomakne u suprotan kut sobe?
- žarulja lustera zamijeni toplijom bojom?
- na zid objesi uljana slika formule Lambertovog zakona?
Fizikalno bazirano iscrtavanje
- Što znači da je iscrtavanje “fizikalno bazirano”?
- Što opisuje Cook-Toranceov model površine?
- Što modelira Fresnelova refleksija? Gdje se javlja?
- O kojim vektorima ovisi Schlick-ova aproksimacija vjerojatnosti refleksije? Za koji pogled je definirana bazna refleksivnost?
- Što modelira geometrijski član? Na koje se komponente razdvaja po Smith-ovom modelu? O kojim vektorima ovisi?
- Što modelira distribucijski član? O kojim vektorima ovisi?
- Nabrojite bar 5 komponenti površina koje se mogu koristiti u obliku tekstura za definiciju fotorealističnog materijala.
- Za vježbu:
- Provjerite hoće li pri interakciji površine između dva ista medija Schlick-ova aproksimacija biti neovisna o kutu upada i jednaka 0 (zraka se ne lomi).