Rezultati
Svi eksperimenti su
obavljani na računalu
AMD Athlon XP 2500+ s 512 MB RAMa i grafičkom karticom NVIDIA
GeForce FX
5600.
Za prikaz rezultata su
korištene dva
različita geometrijska modela tkanine. Oba modela su veličine 5x5
geometrijskih jedinica, ali imaju definirane različite gustoće
čestica. Jedan model je građen kao mreža od 11x11 čestica, dok
je drugi građen kao mreža od 21x21 čestice.

Slika 17. Ispitna mreža
tkanine 11x11
|

Slika 18. Ispitna mreža
tkanine 21x21
|
Za prikaz rezultata
ispitivanja sudara su
korištena dva geometrijska objekta različite gustoće mreže.
Oba
objekta su model čajnika, ali jedan ima mrežu gustoće 1024 trokuta,
dok drugi ima mrežu gustoće 9216 trokuta.

Slika 19. Čajnik
gustoće 1024 trokuta
|

Slika 20. Čajnik
gustoće 9216 trokuta
|
Prilikom
vršenja eksperimenata sve simulacije
su imale konstantni vremenski korak postavljan na .
Tablica 2. Primjer
animacije tkanine s
teksturnom mapom pod djelovanjem gravitacije i vjetra.
(mreža tkanine gustoće
21x21 čestice)
Okvir 0

|
Okvir 50

|
Okvir 100

|
Okvir 150

|
Okvir 200

|
Okvir 250

|
Okvir 300

|
Okvir 350

|
Okvir 400

|
Tablica 3. Primjer
animacije sudara tkanine
čajnika s faktorom proširenja k=0
(mreža tkanine gustoće
21x21 čestice i
čajnika gustoće 1024 trokuta)
Okvir 50

|
Okvir 70

|
Okvir 80

|
Okvir 90

|
Okvir 100

|
Okvir 110

|
Okvir 120

|
Okvir 130

|
Okvir 140

|
Tablica 4. Primjer
animacije sudara tkanine čajnika s faktorom proširenja
k=0.3
(mreža tkanine gustoće
21x21 čestice i
čajnika gustoće 1024 trokuta)
Okvir 50

|
Okvir 70

|
Okvir 80

|
Okvir 90

|
Okvir 100

|
Okvir 110

|
Okvir 120

|
Okvir 130

|
Okvir 140

|
U tablicama 3 i 4 su
prikazani odabrani okviri simulacije sudara
tkanine gustoće mreže 21x21 s geometrijskim objektom čajnika
sačinjenog od 1024 trokuta. Jedina razlika između te dvije simulacije
je faktor proširenja objekta definiranog za
razrješenje sudara. Kako su u oba
slučaja uzeti isti okviri lako se uočava poboljšanje koje se
time
postiže.
Tablica 5. Vremena
računanja pojedinog okvira simulacije (tkanina gustoće
11x11 i čajnik od 1024 trokuta)
|
Okvir 50
|
Okvir 70
|
Okvir 80
|
Okvir 90
|
Okvir 100
|
Okvir 110
|
Okvir 120
|
Okvir 130
|
Okvir 140
|
Euler
|
0.42 ms
|
0.51 ms
|
0.63 ms
|
0.95 ms
|
1.12 ms
|
1.21 ms
|
1.32 ms
|
1.36 ms
|
1.37 ms
|
Runge-Kutta
|
1.21 ms
|
1.43 ms
|
1.64 ms
|
1.87 ms
|
1.93 ms
|
2.01 ms
|
2.10 ms
|
2.11 ms
|
2.00 ms
|
Tablica 6. Vremena
računanja pojedinog okvira simulacije (tkanina gustoće
11x11 čajnik s 9216 trokuta)
|
Okvir 50
|
Okvir 70
|
Okvir 80
|
Okvir 90
|
Okvir 100
|
Okvir 110
|
Okvir 120
|
Okvir 130
|
Okvir 140
|
Euler
|
0.51 ms
|
0.52 ms
|
0.64 ms
|
0.95 ms
|
1.22 ms
|
1.32 ms
|
1.43 ms
|
1.45 ms
|
1.45 ms
|
Runge-Kutta
|
1.22 ms
|
1.31 ms
|
2.84 ms
|
1.98 ms
|
2.12 ms
|
2.13 ms
|
2.20 ms
|
2.22 ms
|
2.31 ms
|
Tablica 7. Vremena
računanja pojedinog okvira simulacije (tkanina
gustoće 21x21 i čajnik od 1024 trokuta)
|
Okvir 50
|
Okvir 70
|
Okvir 80
|
Okvir 90
|
Okvir 100
|
Okvir 110
|
Okvir 120
|
Okvir 130
|
Okvir 140
|
Euler
|
1.66 ms
|
2.56 ms
|
5.17 ms
|
4.25 ms
|
4.54 ms
|
4.76 ms
|
4.74 ms
|
4.70 ms
|
4.73 ms
|
Runge-Kutta
|
4.74 ms
|
9.22 ms
|
7.24 ms
|
7.45 ms
|
7.62 ms
|
7.63 ms
|
7.68 ms
|
7.64 ms
|
7.66 ms
|
Tablica 8. Vremena
računanja pojedinog okvira simulacije (tkanina
gustoće 21x21 čajnik s 9216 trokuta)
|
Okvir 50
|
Okvir 70
|
Okvir 80
|
Okvir 90
|
Okvir 100
|
Okvir 110
|
Okvir 120
|
Okvir 130
|
Okvir 140
|
Euler
|
1.62 ms
|
2.62 ms
|
3.94 ms
|
4.63 ms
|
5.15 ms
|
5.23 ms
|
5.44 ms
|
5.36 ms
|
5.34 ms
|
Runge-Kutta
|
4.74 ms
|
6.86 ms
|
7.53 ms
|
8.01 ms
|
8.22 ms
|
8.23 ms
|
8.26 ms
|
8.25 ms
|
8.34 ms
|
U tablicama 5, 6, 7 i 8
su dani rezultati
mjerenja vremena potrebnih da se izvrši računski korak
simulacije
označenog na slici 8 kao .
Sastav i položaj objekata u simulacijskom okruženju je identičan onom
na
simulacijama prikazanima u tablici 4, samo se struktura objekata
mijenja radi
utvrđivanja doprinosa različitih parametara ukupnom vremenu
izračuna.
Lako je uočiti da je u
svim
slučajevima numerička metoda Runge-Kutta računski zahtjevnija od
Eulerove metode, što je bilo i za očekivati. Dalje se može
uočiti da
promjena gustoće mreže geometrije čvrstih tijela nema znatnijeg
utjecaja
na vrijeme provedeno u ispitivanju postojanja sudara, već najveći dio
računskog opterećenja dolazi od strukture tkanine. Tu se stvara
problem pronalaženja ravnoteže između kvalitete prikaza, definirane
gustoćom strukture tkanine, i vremenskih ograničenja koji se
nameću pri upotrebi simulacije. Dobra je vijest da je, kao i u većini
slučajeva u računalnoj grafici kada smo ograničeni vremenom,
potrebnije prevariti ljudsko oko nego izvesti realnu simulaciju, tako
da se
kvaliteta prikaza može poboljšati upotrebom teksturne mape
prilikom iscrtavanja
geometrije objekta. Na slikama 21 i 22 se može zamijetiti velika
razlika u
kvaliteti tkanine, iako je jedina razlika između prikazanih slika
teksturna mapa koja se koristi prilikom prikaza slike 22.

Slika 21. Prikaz
tkanine bez teksturne mape
|

Slika 22. Prikaz
tkanine s teksturnom mapom
|
|