Sažetak
Postupci
teksturiranja upotrebom grafičkog procesora
U ovom je radu obrađen programski jezik za sjenčanje GLSL te njegova primjena u konkretnim slučajevima s teksturiranjem. Razrađeno je nekoliko postupaka korištenja tekstura u programu za sjenčanje vrhova i programu za sjenčanje fragmenata. Na primjerima je prikazana primjena višestrukog teksturiranja za dobivanje različitih učinaka. Jedan od tih učinaka je zrcaljenje okoline koje je ostvareno preslikavanjem s kugle i preslikavanjem s kocke. Također je ukratko opisan Phongov model osvjetljenja te kombiniranje osvjetljenja s teksturiranjem.
Ključne riječi: OpenGL, jezik za sjenčanje, GLSL, jedinica za sjenčanje vrhova, jedinica za sjenčanje fragmenata, teksturiranje, višestruko teksturiranje, preslikavanje okoline, preslikavanje s kugle, preslikavanje s kocke
Abstract
Texture mapping by
using graphics processing unit
This paper explains the use of GLSL programming language and its application in specific texturing procedures. It is shown how to implement several of these texturing procedures using vertex and fragment shaders. It is also shown by examples how to use multitexturing to achieve variety of effects. One of these effects is environment reflection which is done by sphere mapping and cube mapping. Also there is a brief explanation of Phong lighting model and how to combine it with texturing.
Keywords: OpenGL, shading language, GLSL, vertex shader, fragment shader, texture mapping, multitexturing, environment mapping, sphere mapping, cube mapping