Sažetak

Ovaj rad opisuje osnovne koncepte izrade i primjene posebnih tekstura u računalnoj grafici: mapa normala i visinskih mapa. Rad je podijeljen u pet poglavlja. Prvo poglavlje daje uvod u prikaz modela objekta kao skupa podataka, pokriva osnovne vrste podataka modela i njihovu svrhu u primjeni, te sadrži teoriju tangencijalnog prostora i postupak izvoda matrice tangencijalnog prostora. Drugo poglavlje posvećeno je detaljnom opisu teorije visinskih mapa, te detaljima u različitim načinima izrade i primjene. U trećem poglavlju dan je opis konkretne programske implementacije aplikacije za izradu visinskih mapa. Četvrto poglavlje pokriva uvod u teoriju mapa normala, osnovne načine izrade i primjene, te usporedbu rezultata i tehnika s visinskim mapama. Peto poglavlje sadrži opis logike i implementacije aplikacije za izradu i manipulaciju mapa normala.

Ključne riječi: Visinske mape, mape normala, preslikavanje neravnina

Abstract

This paper describes the basic concepts of synthesis and application of specific textures in computer graphics: normal maps and height maps. It is divided into five chapters. The first chapter provides an introduction to the presentation of the model object as a set of data, covers the basic types of data and their purpose in practical appliance, and it contains a theoretical introduction in tangent space, together with the process of deriving tangent space transformation matrix. The second chapter is devoted to a detailed description of the theory of height maps, and details in various methods of height map synthesis and implementation. The third chapter contains a description and implementation details of application software able to create height maps. The fourth section covers an introduction to the theory of normal maps, basic methods of synthesis and appliance, and comparison of results and mentioned techniques. The fifth chapter contains a description of the implementation for created application able to create and manipulate normal maps.

Keywords: height maps, normal maps, bump mapping, normal mapping