Zaključak
Tema ovog diplomskog rada
je bila
implementacija fizikalno temeljenog modela tkanine s naglaskom na
izvršavanju
simulacije u stvarnom vremenu, što je i realizirano.
Implementirane su i
uspoređene dvije metode numeričke integracije: Eulerova metoda, te
Runge-Kutta metoda četvrtog stupnja. Usporedbom rezultata se može
uočiti vrlo zamjetna razlika između te dvije metode. Runge-Kutta
metoda se pokazala osjetno računski zahtjevnija od Eulerove metode, a
poboljšanja u stabilnosti koje je ona trebala unijeti u
simulaciju su jedva
zamjetna. Iz toga se može zaključiti da bi isplativije bilo koristiti
Eulerovu integraciju i pobrinuti se da vremenski korak simulacije bude
mali, nego koristiti Runge-Kutta metoda.
Druga bitna stvar u ovoj
implementaciji je
problem otkrivanja sudara. Prilikom realizacije rada je za to
korištena
biblioteka SOLID, koja je među isprobanim bibliotekama pokazala
najbolje performanse.
Nedostatak takve realizacije je taj da je ta biblioteka u prvom redu
namijenjena otkrivanju sudara između tijela koja ne mijenjaju svoj
oblik,
dok se definiranjem promjenjivog objekta tkanine kao objekta za
ispitivanje
sudara performanse simulacije spuštaju ispod prihvatljive
razine. To ima za
rezultat činjenicu da se može otkriti sudar pokretne tkanine s
čvrstim tijelom, ali ne i obratno.
Ovaj rad je rezultirao
uspješno
implementiranim fizikalnim modelom tkanine, ali može poslužiti i kao
osnova za
daljnji rad na poboljšanju ukupne simulacije tkanine koji bi
se ponajviše mogao
postići poboljšanjem procesa otkrivanja sudara.
|