PROGRAMIRLJIVO  GRAFIČKO  SKLOPOVLJE

Programirljivo grafičko sklopovlje

Naslovna stranica

Uvod

Neprogramirljivo grafičko sklopovlje

Programirljivo grafičko sklopovlje

Asembler

Jezici više razine

Programski alati

Programski primjeri

Programski zadatak

Zaključak



Kao što se vidi iz slike 2, princip programirljivosti vrlo je jednostavan – na postojeće sklopovlje dodaju se dva procesora: jedan za vrhove i jedan za fragmente.



Slika 2: Shema programirljivog sklopovlja.



Princip rada je slijedeći: vrhovi i fragmenti prolaze kroz sklopovski implementirane (fiksne) funkcije ili kroz procesore koji ih transformiraju. Dakle, imamo 4 moguće kombinacije:

  • vrhovi – fiksne funkcije, fragmenti – fiksne funkcije

  • vrhovi – procesor, fragmenti – fiksne funkcije

  • vrhovi – procesor, fragmenti – procesor

  • vrhovi – fiksne funkcije, fragmenti – procesor


Važno je uočiti da se ne mogu istovremeno koristiti fiksne funkcije i procesor. Sve ono što bi se inače obavilo fiksnim funkcijama treba se izvesti na procesoru (ako ga se koristi).




Slika 3: Shema procesora vrhova i fragmenata.



U praksi se broj vrhova u sceni tijekom jedne sekunde mjeri u stotinama milijuna, a broj piksela u milijardama. Pošto je transformacija vrhova odvojena faza od transformacije fragmenata, one se mogu odvijati nezavisno (paralelno).
Zbog toga je uobičajeno da je broj procesora za fragmente veći od broja procesora za vrhove. Tipični odnosi su 16/6 i 24/8.

FER / ZEMRIS / RG / PDF