Oblikovanje i prikaz modela ulančanih kinematičkih struktura (Studentski projekt)

 

Home

Faza I

Faza II

Faza III

Faza IV

 

 

Faza IV:

Izrada interaktivnog grafičkog korisničkog sučelja i prikaz rezultata dostupno mrežom

 

Trodimenzionalni model je proširen na model čovjeka koji se sastoji od pet međusobno povezanih jednostrukih kinematičkih lanaca. Ostvareno je interaktivno sučelje za manipulaciju pojedinih lanaca modela uz implementaciju inverzne i unapredne kinematike. Za implementaciju inverzne kinematike korišten je poboljšani CCD algoritam, pogodan zbog postavljenih vremenskih ograničenja.

Prikazi rezultata izvođenja programa:

Program je načinjen kao Java applet uz korištenje OpenGL-a. Može se pokrenuti preko mreže ako se prethodno instaliraju:

Interaktivno sučelje aplikacije je podjeljeno u dva prozora, prozor za promjenu parametara i perspektivni prikaz modela čovjeka. Postavljanjem strelice miša iznad perspektivnog prikaza te pritiskom na lijevu tipku miša i pomicanjem moguće je rotirati 3D model.
U prozoru za promjenu parametara kontroliramo model i algoritam inverzne kinematike. Zadnjih pet listova prozora sadrže klizače kojima se mogu kontrolirati svi zglobovi u modelu, odnosno unaprijednom kinematikom može se pomicati model. U prvom listu, označenom s IK kontroliramo inverznu kinematiku.
Gornja tri klizača, označena s IK Goal pomiču cilj inverzne kinematike po tri prostorne osi. Ukoliko je izboru Active object odabran neki od manipulatora, on će pratiti pomicanje tog cilja.
Na ponašanje algoritma može se utjecati pomoću izbora Step size selection i Heuristics type. Dostupan je i izvorni kod programa.

Java applet za interaktivni 3D model čovjeka.