Animirane kinematičke strukture

Završni rad br. 1257
Kristijan Šimunić Ak. god 2009/2010
Mentor: prof.dr.sc. Željka Mihajlović

Svakodnevno se susrećemo s animacijom. Međutim znamo li kako se ona ostvaruje, koje su tehnike njezine izrade, koliko posla iziskuje, itd. Ovim radom odgovorit ćemo na ta pitanja. Prikazat ćemo cijeli postupak stvaranja animacije kretanja čovjeka, točnije hodanja. Najprije ćemo se upoznati s pojmom animacije, tipovima animacije te tehnikama animiranja.  Budući da ćemo koristiti skeletalnu tehniku animiranja za ostvarivanje kretanja čovjeka, moramo razumjeti način na koji se ona ostvaruje. Iz toga razloga nakon animacije govorit ćemo o kinematici tj. hijerarhijskim kinematičkim lancima, unaprijednoj i inverznoj kinematici. Nakon toga slijedi poglavlje o samom stvaranju animacije. Koristit ćemo se programskim alatom Blender iz razloga što je besplatan, a opet kvalitetan alat za izradu 3D modela i animacija. Krenut ćemo s skicama zamišljenog modela „nabildanog“ muškaraca te ga pokušati ostvariti prema zamisli. Najprije ćemo napraviti vanjski oblik (mrežu), obojati ga i dodati kosu. Da bi ga mogli animirati morat ćemo napraviti kostur, dodati ga mreži te omogućiti korištenje inverzne kinematike radi lakšeg stvaranja animacije. Nakon toga slijedi stvaranje same animacije te učitavanje modela u Ogre (eng. „Open-source 3D Graphic Rendering Engine“).

Nakon proučavanja ovoga rada čitatelj će se upoznati s principima stvaranja animacije i posjedovati dovoljno znanja za njihovo razumijevanje, ako ne i stvaranje.