Unatrag zadnjih
deset godina postignut je veliki napredak u grafičkoj industriji. Sa
sve realnijim grafičkim prikazom virtualnih okruženja sve se više
traži i realnija fizikalna simulacija. Simulacija krutih tijela naveliko
je prisutna u filmovima pogotovo kad je potrebno simulirati veliki broj
tijela koje bi bilo previše komplicirano ručno animirati pa je potrebno
primijeniti odgovarajuću fizikalnu simulaciju. Kako je računalna snaga
danas dovoljno napredovala i u računalnim igrama se već puno koristiti
fizikalna simulacija.
Većina rada
je zasnovana na radu “Nonconvex Rigid Bodies with Stacking“ [1].
Prvo je opisan način detekcije sudara između konkavnih tijela. Zatim
je prikazan postupak simulacije gibanja tijela. Sudari i kontakti između
tijela opisani su pomoću impulsa s time da su se pokušali ispraviti
neki od nedostataka koji se javljaju kod impulsne metode. Simulirano
je statičko i dinamičko trenje, te trenje prilikom kotrljanja i vrtnje.
Veliki problem kod simulacije većeg broja tijela je kada ima mnogo
tijela naslaganih jedno na drugo. Taj problem je riješen konstruiranjem
kontaktnog grafa predloženog u [1]. Na kraju je još prikazano i kako
se impulsi također mogu iskoristiti za modeliranje zglobova i njihovo
kombiniranje sa sudarima i kontaktima.
|