SIMULACIJA SUDARA KRUTIH TIJELA

5. Rezultati simulacije


Tijekom simulacije ispitano je kako različiti parametri utječu na brzinu iscrtavanja kod različitog broja objekata u sceni. Sva ispitivanja obavljena su za slučajan raspored objekata unutar kocke duljine stranice 20.0.

5.1 Utjecaj različite maksimalne dubine oktalnog stabla



Slika 5.1 Izgled scene sa 100 slučajno raspoređenih kocaka duljine stranice 1.0


Slika 5.2 Graf zavisnosti brzine iscrtavanja i broja objekata kod različitih maksimalnih dubina oktalnog stabla za kocke duljine stranice 1.0


Slika 5.3 Izgled scene sa 500 slučajno raspoređenih kocaka duljine stranice 0.1


Slika 5.4 Graf zavisnosti brzine iscrtavanja i broja objekata kod različitih maksimalnih dubina oktalnog stabla za kocke duljine stranice 0.1


Slika 5.5 Izgled scene sa 100 slučajno raspoređenih kocaka nasumičnih duljina stranica između 0.0 i 1.0


Slika 5.6 Graf zavisnosti brzine iscrtavanja i broja objekata kod različitih maksimalnih dubina oktalnog stabla za kocke nasumičnih duljina stranica između 0.0 i 1.0


Slika 5.7 Graf zavisnosti brzine iscrtavanja i maksimalne dubine oktalnog stabla kod različitih duljina stranica objekata za 200 objekata na sceni

Dok su objekti na sceni relativno mali u odnosu na veličinu scene oktalno stablo pokazuje se kao dobar izbor. Međutim za veće objekte stablo postaje kontraproduktivno, jer se objekti pojavljuju u mnogo oktana te korištenjem stabla zapravo povećavamo broj potrebnih testova. Za objekte veličine 1.0 oktalno stablo manje dubine pokazalo je nešto bolje rezultate, ali ti rezultati nisu se pokazali kao znatno ubrzanje u odnosu na klasičnu metodu.

5.2 Utjecaj različitih granica broja objekata po oktanu



Slika 5.8 Graf zavisnosti brzine iscrtavanja i broja objekata za kocke duljine stranice 0.1 uz različite granice broja objekata po oktanu

Najbolje rezultate pokazala je granica od 3 do 6 objekata po oktanu. Manje granice nisu više pokazivale poboljšanje u performansama. Neočekivani rezultati pojavili su se kod većih granica. Kod 49 do 51 objekata po oktanu program je pokazao bolje performanse sa 400 i 500 objekata u sceni nego sa 300, dok je kod granice od 99 do 101 objekata po oktanu program pokazao bolje performanse za 200 nego za 100 objekata u sceni. Razlog tome je što je kod većeg broja objekata došlo do dodatne podjele oktana, te se smanjio broj potrebnih testova. Korištenje većih granica nije se pokazalo kao dobro riješenje zbog povećanja broja testova unutar oktana.

5.3 Utjecaj korištenja obujmica



Slika 5.9 Graf zavisnosti brzine iscrtavanja i broja objekata za kocke duljine stranice 1.0 bez korištenja obujmica sa i bez korištenja oktalnog stabla

Korištenjem obujmica očekivano su dobivena velika poboljšanja u performansama. Već kod relativno malog broja objekata u sceni bez obujmica rezultati su bili jako loši. Razlog tome je što su detaljni testovi u uskoj fazi detekcije vremenski vrlo zahtjevni.

5.4 Utjecaj različite brzine objekata



Slika 5.10 Graf zavisnosti brzine iscrtavanja i broja objekata za kocke duljine stranice 1.0 različitih početnih brzina

Povećanje brzine objekata dovelo je do malog pada u brzini iscrtavanja. Razlog toga može biti veći broj sudara u jedinici vremena, međutim kod većih brzina rezultati se znatno ne razlikuju.

5.5 Utjecaj različitog broja vrhova i trokuta po objektu


Slika 5.11 Različiti objekti

Slika 5.12 Graf zavisnosti brzine iscrtavanja i broja objekata za različite objekte promjera obujmice 1.0

Slika 5.13 Graf zavisnosti brzine iscrtavanja i broja trokuta od kojih su sastavljeni objekti za 300 i 500 objekata na sceni

Iako se testovi za pojedine trokute obavljaju tek u uskoj fazi detekcije povećanje broja trokuta po objektu znatno smanjuje brzinu iscrtavanja.